Besök på Bergianska trädgården den 20 maj

Upplev den biologiska mångfalden! Vi avslutar med fika eller lunch.

Vi samlas vid parkeringen vid Plantagen (Bergianska) och sedan tar vi en promenad längs Mångfaldsstigen. Promenadslingan har 15 stationer som uppmärksammar den biologiska mångfalden i området.

Internationella dagen för biologisk mångfald firas varje år den 22 maj. Mångfaldsstigen kommer dock finnas tillgängliga ett par veckor: från 18 maj till 2 juni.

Deltagandet är självfallet kostnadsfritt och du står själv för utlägg vid eventuell fika eller lunch. Du anmäler dig senast den 18 maj till foreningenvet.

Vägbeskrivning, med kollektivtrafik

Ta tunnelbanan till Universitetet, därefter gångväg eller buss. Gångväg: Sväng vänster när du kommer upp från stationen. Gå igenom tunneln under Roslagsvägen och sedan över Roslagsbanan. Gång- och cykelvägen till höger leder ner till Bergianska trädgården. Det är ca 10 minuters promenad från tunnelbanan.

Ta Roslagsbanan till Universitetet (ca 5 min resa från Östra station). Gångväg till trädgården finns på västra sidan av Roslagsbanan (promenadtid ca 7 min). Alternativt byt till buss från Universitetet norra, se nedan.

Buss 50 går till hållplats Bergiusvägen, buss 540 till hållplats Frescati.

Publicerat

i