Guidad visning på Nedre Manilla – 24 september kl 13.00

Den Bonnierska villan

På Djurgården, i den Bonnierska villan Nedre Manilla, finns en unik porträtt-samling av författare förlagda på Albert Bonniers förlag. Genom mötet mellan våra främsta konstnärer och författare är samlingen en fascinerande spegling av 1900-talets svenska kulturliv.

Bonnierska Porträttsamlingen startades av Karl-Otto Bonnier omkring sekelskiftet. Den växer ständigt och består idag av över 300 verk.

Ta tillfället i akt och följ med på en guidad tur. Bonnierska villan visas endast för grupper med guidning. Gruppen begränsas till 20 personer så vänta inte för länge med din anmälan.

Kommunikationer
I dagsläget går det att ta sig dit kommunalt på följande sätt: Tag buss 67 (mot Blockhusudden) till hållplats Manilla. Resan tar ca 30 minuter från Odenplan. Bussen passerar bl.a. Vallhallavägen, Karlavägen, Karlaplan och Strandvägen vid Djurgårdsbron.

Kostnad
Medlemmar 100 kronor och medföljande betalar 120 kronor.

Anmälan görs till foreningenvet senast den 19 september.

Kom ihåg att ange aktivitet och namn på de som deltar vid betalning. Betalar gör du också senast den 19 september. Betala helst till vårt bankgiro.

Publicerat

av