Vi besöker Spårvägsmuseet 30 november

Följ med på en guidad visning på Spårvägsmuseet den 30 november klockan 14.

Spårvägsmuseet grundades redan 1920. Sedan dess har museet flyttats flera gånger. Under många år fanns det i lokaler under tunnelbanestationen vid Odenplan. I maj 2022 öppnades museet på nytt för allmänheten, i lokaler vid Gasverket i Norra Djurgårdsstaden. Adressen är Gasverkstorget 1, Norra Djurgårdsstaden.

Följ med på en guidad visning på Spårvägsmuseet den 30 november klockan 14. Vi får veta allt om lokaltrafiken här i Stockholmsregionen och om hur den har utvecklats. Visningen tar ungefär en timme. Sedan finns naturligtvis möjlighet att titta ytterligare på fordon mm som är utställda i museet. Här finns också en servering för den som väljer att avsluta besöket med en fikapaus.
Kostnad för medlemmar och medföljande är 60 kronor.
Anmäl dig till foreningenvet@gmail.com eller via SMS till Susanne Andersson.
Betala gärna till vårt bankgiro senast den 25 november. När du betalar så ange namn och aktivitet.

Hitta dit:
Ta tunnelbanans röda linje till station Ropsten. Välj uppgång mot Hjorthagen. Det finns två uppgångar, välj den mot Gasverket. Därifrån är det cirka 10 minuters promenad till museet. I Ropstens tunnelbaneuppgång mot Hjorthagen finns en monter med vägvisning. Museets närmaste grannar är Berghs, Klätterverket och Systembolaget.
Väljer du buss så åk med buss 6 eller buss 75 och hoppa av vid hållplatsen Drevergatan.